Care.com's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Care.com

1.9
  • Child Care & Day Care
  • Austin, TX

About this business

EducationChild Care & Day Care

Location details

816 Congress Ave. # 800, Austin, TX, 78701, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 6:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
1.9807 reviews
Select a rating
Terresa P's profile image
Terresa P 
2 years ago

I think its a very good way to connect with families that are in need of a reliable nanny/sitter. 

Business response:

We love hearing this! Thanks for sharing! 

Ken F's profile image
Ken F 
2 weeks ago

I was a Care.com paying customer (Caregiver) for 6 years. I had eight (8) 5-star reviews on my Care.com profile. Earlier this year, a Care.com member left a 1-star libelous review on my profile and Care.com did not send me a notification about it as they do when members leave a review, nor did Care.com provide a way to respond to the review. Care.com immediately closed my account. I submitted an appeal and they denied it. Care.com's action led to loss of income. I am looking at legal options now. Care.com does not have a pro... read more

Business response:

We are sorry to hear of your frustration, and we would like to invite you to contact us directly at ******************* or at ************ so we can address your concerns. Please include Reference Number ******************* when you contact us. Thank you! 

Christina F's profile image
Christina F 
2 weeks ago

I thought I was selecting a monthly subscription for care.com but to my horror they charged $347.88. One charge for $167.88 for an annual Premium Plan and an additional charge of $180 for a background check-add-on. I called and they said it was non-refundable and I had already canceled my subscription. After the fact, I have read several reviews that this had happened to others!!! 

Business response:

Thank you for your feedback. Care.com subscriptions are non-refundable, as stated in our Terms and Conditions. However, I am sorry for your frustration, and I have documented your comments for our Leadership team to review. If you would like to discuss further, please reach us at ******************** Please include Reference Number ******************* when you contact us. Thank you! 

Rachel F's profile image
Rachel F 
2 weeks ago

Hidden photo requirement after payment Unfair and a privacy risk "Care.com took my money for a membership fee, but only after I paid did they reveal that my account is completely locked until I upload a photo. This mandatory requirement was completely hidden upfront. I am looking for a professional companion job, but forcing me to put my face online to access my account in is a massive invasion of my privacy and a serious safety concern. Blocking paying members from accessing their accounts over a surprise photo demand is de... read more

Business response:

Thank you for your feedback, and we are very sorry for your frustration. We will be reaching out via email to assist. If you'd like to contact us in the meantime, please reach us at ******************* or at************. Please include Reference Number******************* when you contact us. Thank you! 

Melanie G's profile image
Melanie G 
2 weeks ago

I am extremely disappointed with my experience with Care.com and would not recommend their service to other childcare providers. When I signed up, I was told that there were approximately 60 families every half hour looking for childcare centers in my area and that these opportunities would be sent to me to help generate leads and increase enrollment. Based on that information, I felt the subscription was worth the investment. After one full month, I had received only 35 impressions and 2 leads. To me, 35 impressions over an... read more

Business response:

Thank you for taking the time to submit this feedback. We are very sorry for your frustration. Please be assured that I have documented your comments for our Management team's review. We take input from our members very seriously, and I know your comments will be taken into account as we continue to work on improving the service. If you would like further assistance, please reach us at ******************* or at ************. Thank you! 

Joshua S's profile image
Joshua S 
2 weeks ago

Silently billed quarterly since 2021. I requested a refund and they refused saying they do send notices but they must have ended up in "spam, junk, or promotional folders" which I confirmed they did not. I will also be filing with the Washington State Attorney General / **************************** because this is unacceptable. 

Business response:

We are sorry for your frustration and appreciate your feedback. I'm sorry to hear that our auto-renewing membership policy wasn't more clear. That is not our intention. We try to detail this information in multiple areas of our site to be as transparent as possible. If you'd like to discuss further, please reach out to us through this direct email, ******************** Please include Reference Number ******************* when you contact us. 

Allison M's profile image
Allison M 
3 weeks ago

I stopped using care.com years ago and I canceled my account deactivated. I cannot login. But yet they are still charging me. My yearly annual subscription fee and I have no way of canceling it because I cannot login. They owe me over $500 at this point because I havent used their services since 2020. 

Business response:

Thank you for your feedback. We're so sorry for your frustration, and we will be reaching out via email to assist. If you'd like to contact us in the meantime, please reach us at ******************* or at ************. Please include Reference Number******************* when you contact us. Thank you! 

Diane H's profile image
Diane H 
a month ago

Representative ***** called my phone on September 15th. She told me because she asked me do I have any enrollment in my daycare I said no she didnt stated that her company can help me. She gave me the history of providers that they helped with enrollment. She stated that her company is affordable especially after I told her about a story of another company that tried to charge me $200-$1000.. I asked all the right questions because I wanted to make sure that Im not being overcharged. I wanna make sure that I understood exact... read more

Business response:

Thank you for your feedback. We are very sorry for your frustration as well as for any confusion. In review of your records, I see that your account has now been refunded per your request. If we can assist any further, please reach us at ******************* and we will be happy to help! Please include Reference Number ******************* when you contact us. Thank you! 

Tania K's profile image
Tania K 
a month ago

I'd give zero stars if it was possible. Had a woman care for a friend that stole from her, moved her stuff around. Went through all her personal paperwork. Never cleaned her. Didn't bath her. Never changed her chucks. That's her job. Care for the bedridden lady not tell her what she shouldn't be buying for her fridge or take her stuff. Care.com would not do anything about it... not find someone new for her for free. Do not recommend. 

Business response:

We appreciate your feedback. Care.com takes safety and security very seriously. To report a member, please follow the instructions on our Help page at *************************************************************************************************************************. You can also reach out to us directly at ******************* or at ************ to provide more details about your concerns. Please include Reference Number ******************* when you contact us. 

Frequently asked questions about Care.com

How is Care.com rated?

Care.com has a 1.9 star rating with 807 reviews. 

When is Care.com open?

Care.com is closed now. It will open at 9:00 a.m.