Care.com's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Care.com

1.9
  • Child Care & Day Care
  • Austin, TX

About this business

EducationChild Care & Day Care

Location details

816 Congress Ave. # 800, Austin, TX, 78701, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 6:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
1.9807 reviews
Select a rating
Kim H's profile image
Kim H 
7 months ago

If I could give 0 stars, I would. I signed up for what I believed was a one-month subscription and did not realize it would automatically renew every three months. I stopped using the service shortly after joining because I was unable to find reliable care through the platform.What was most frustrating is that I never received any email notification that my membership was renewing or that another charge was about to occur. Most subscription services send a reminder before a renewal, especially for a charge of this size. By t... read more

Business response:

Thank you for your feedback. Please be assured that we have forwarded your comments to our management team to review. We're also very sorry to hear that our auto-renewing membership policy wasn't more clear. That is not our intention. We try to detail this information in multiple areas of our site to be as transparent as possible. If you'd like to assistance with anything else, please reach out to us through this direct email, ******************* or at ************. Please be sure to include Reference Number ****************... read more

Teri M's profile image
Teri M 
7 months ago

Huge mistake! Trying to find help for myself as I am disabled and having to buy a plan just to SEE folks that answered my ad/ communicate with me was a pain. As soon as I paid - instead of being to focus on my search and followup on messages, I was bombarded with spam 'add-ons' to my membership plan to get more $$ and then not til after I paid is there a notice that you AUTOMATICALLY are signed up with some 3rd party company I have ZERO desire to use - none of these were present on the home page PRIOR then having to submit m... read more

Business response:

Safety is our top priority, which is why we require our members to verify their identity to use the site. However, we did not intend to be misleading about this requirement and apologize for your frustration with this and with your enrollment process. We will be reaching out via email to assist you. If you'd like to contact us in the meantime, please reach us at ******************* or at************. Please include Reference Number******************* when you contact us. Thank you! 

L. C.'s profile image
L. C. 
8 months ago

This company is a rip off. Do NOT give them a dime of your money. I am still trying to get a refund from them. Not only is the price of $25 ridiculous, once you pay it, you aren't given access to your profile, nor can you apply for jobs until you download their app, AND pay for your own background check!None of this is disclosed prior to you paying for what they describe as a "SAFETY feature fee of $25"! 

Business response:

Thank you for your feedback. Safety is our top priority, andall individual caregivers are required to complete our Care.com Background Check in order to interact with families and as part of our internal screening. The associated screening fee contributes to our ongoing investment in the safety of our community. However, we appreciate your feedback regarding this, and we will be reaching out via email to assist you with your concerns. If you'd like to contact us in the meantime, please reach us at ******************* or at**... read more

Linda N's profile image
Linda N 
8 months ago

I created a profile because I was trying to earn some income as bills are getting more and more expensive in my state, and the first profile I created never verified and was pending for quite awhile. (no explanation as to why or what was needed to help it along) So, I created another one with another email that my daughter and I have, and this verification went through and I paid for a background check so that my profile would be clear for people to see that I have a clear background, etc. BUT, then out of the blue I receive... read more

Business response:

We apologize for your frustration. If your account was closed, it's possible that it didnt meet our eligibility guidelines. If you paid for a background check and were closed immediately after, the system most likely issued you a refund. However, it does sometimes take up to a week to process through your bank.If you'd like for us to confirm the refund or have further questions, please reach out to us through this direct email, ******************** Please include Reference Number ******************* when you contact us. Than... read more

Alisha H's profile image
Alisha H 
8 months ago

I would not recommend Care.com as a business.We were contacted by their team and encouraged to sign up in order to receive inquiries for our daycare. They explained how everything worked, collected all the information they needed from us, and we agreed to a 3-month trial.A month before the trial period ended, we decided to cancel because we did not have a single sign-up from any of the inquiries. We called to cancel and were given a confirmation number verifying that our account was successfully canceled.Despite this, we wer... read more

Business response:

We sincerely apologize for your frustration, and would like to invite you to contact us at ******************* or at ************ so we can better assist you. Please include the name of your business and Reference Number ******************* when you contact us. Thank you! 

shelia S's profile image
shelia S 
8 months ago

Im extremely disappointed with my experience as a caregiver on Care.com. Ive worked hard to maintain a 5-star profile and build trust through reviews over time, but after recently paying for a background check I discovered I couldnt receive messages while its processing because my legal last name has changed following my divorce. When I contacted support to update my name, I was told name changes arent allowed under any circumstances, including marriage or divorce, and that my only option was to delete my account and start o... read more

Business response:

We are sorry to hear of your frustration and will be reaching out via email to assist you. If you'd like to contact us in the meantime, please reach us at ******************* or at ************. Please include Reference Number******************* when you contact us. Thank you! 

Jay G's profile image
Jay G 
8 months ago

I tried to become a babysitter using this website and everything went good, until I went to put my social security number in. The site wouldn't accept it, and wouldn't give a reason why, so I checked for typos, found there were none, and tried again. After nothing worked I emailed their customer support and they said they'd respond in at under 48 hours, now, three days later, there is no response. I go to appeal my account now, and they won't even let me submit an appeal, I get an error message every time I try to appeal for... read more

Business response:

Thank you for your feedback. We will be contacting you via email to assist. If you'd like to contact us in the meantime, please reach us at ******************* or at ************. Please include Reference Number ******************* when you contact us. Thank you! 

Lydia F's profile image
Lydia F 
8 months ago

Unfair billing practices. Phone number provided in credit card transaction statement is unmonitored. BBB Business profile name is different from credit card transaction statement Not worth the $ 

Business response:

We apologize for your frustration and would be happy to review your concerns with you! Please contact us directly at ******************** or you can call us at************. Please include Reference Number******************* when you contact us. Thank you! 

Justin M's profile image
Justin M 
8 months ago

They force you into a subscription, provide zero invoicing or email updates, charge your card, and then hide behind a no refund policy and dont answer emails. This place is a scam, the people they promote are scammers, and they have zero integrity. 

Business response:

We apologize for your frustration and will be reaching out via email to assist. If you'd like to contact us in the meantime, please reach us at ******************* or via phone at************. Please include Reference Number******************* when you contact us. Thank you! 

Frequently asked questions about Care.com

How is Care.com rated?

Care.com has a 1.9 star rating with 807 reviews. 

When is Care.com open?

Care.com is closed now. It will open at 9:00 a.m.