This profile has been claimed by the business owner or representative.
816 Congress Ave. # 800, Austin, TX, 78701, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Tue | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Wed | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Thu | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Fri | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Sat | Closed | |
| Sun | Closed |
I find Care.com's business practices to be very deceptive. Like many on-line services, there is a subscription fee that will renew over time. There is no email or in-app notification that your subscription is about to auto-renew. Funds are just deducted from your account. It is the responsibility of the end-user to REMEMBER when their subscription will renew. Care.com is inflexible with their policy on no refunds on subscription fees. Obviously, this is a highly profitable revenue stream for them. Furthermore, once I cancell... read more
Business response:
We appreciate you bringing your concerns about our auto-renewal feature to our attention and understand the importance of transparency and clear communication when it comes to subscription renewals.We know the process of finding, hiring and onboarding a caregiver can take some time, therefore, the subscription auto-renews to give you flexibility and control to complete that process on a timeline that works for you without the risk of losing access to our service in the middle of hiring. We apologize for any frustration this ... read more
Should be investigated as a criminal organization. The recurring charges are ridiculous and they make it nearly impossible to cancel. They were even able to continue to charge after I cancelled the card. How is that even possible? Avoid care.com at all costs.
Business response:
Hi *****, I'm sorry to hear you feel our subscription service is dishonest and I'm sorry to hear you have been getting charged after you feel you cancelled your account. Our service is by subscription so members have the convenience of using their premium benefits whenever they need them. However, they can always cancel through their account or by reaching out to our *********** team at any time. Please reach out to us through our contact us link at *********************************************** , via our phone number liste... read more
Ripped off today. 3 requests to cancel everything. Its not a one step process. Still have no confirmation of final cancellation.
Business response:
Hello and thank you for your feedback. I apologize for your frustration. You can view instructions for cancelling a subscription on our Help page at ***********************************************************************************************************. If you prefer to completely close your account, our Help page explains how at *****************************************************************************************************************************, we are always happy to help with this. Please dont hesitate to cont... read more
Care.com is a scam company that is backed by lots of money with which no regular citizen can afford to compete in the legal arena. A class action lawsuit should be brought against them.Here is why they are a scam:1) When you need to reset a forgotten password, it is near impossible to create a new one. You must devote time and energy that most people do not have. Without a password you cannot access your account, which means you cannot cancel.2) They have hidden their Cancel Membership option beneath layers and layers of flu... read more
Business response:
Thank you for your feedback. I appreciate your listing your concerns and I am happy to help. First, I am so sorry you have had trouble resetting your password. This link on our Help page explains how to do so: **************************************************************************************************************. I also apologize for any frustration that you were not aware that our memberships auto renew until cancelled. This informationis includedon everyupgrade page, as well as ourbilling confirmation and Terms of U... read more
Ive been trying to cancel and delete my account. Ive tried every tip they provide. but none of them work. I tried to do it on my computer, but it takes me to a link to download the app on my phone. I cant find a phone number for customer service. Nothing works! I have a basic account, not a premium account.
Business response:
Thank you for your feedback. I am very sorry to hear that you have had difficulty trying to close your account. Please feel free to reach out to us and we will be glad to help with this. You can contact us via our *********** contact us link at *********************************************** or via ******** Messenger. Include Reference Number REV-****** when you message. I am also including links to instructions for how to close an account on our Help page as well. If you are enrolled on our site as someone searching for a c... read more
They do not care about me and they took my money. I saw tutors for my daughter on a Friday afternoon-some reasonable prices. The website encouraged me to click on one and reach out. The next page asked to pay to join. The fee was $38 so I thought it sounded reasonable. I put my information in and the next screen wanted $79 for a background check. That was crazy so I immediately tried to cancel. An hour later I emailed enough to cancel but was told I could not get a refund. The bot said it was in their agreement terms. I saw ... read more
Business response:
Hi ****, I apologize for your frustration. All Care.com initial upgrades are non-refundable but I am sorry that you were not aware. I do want to note that the screen you viewed showing the cost of the background check was meant to show you part of the benefits of your Premium subscription,one of which is you have the option to request to run a background check on a caregiver in whom you may be interested in hiring. Background checks do come with an additional cost, but as someone searching for care, you are able choose wheth... read more
Predatory and cannot wait until they are replaced. Impossible to communicate with caregivers unless you subscribe to premium, does not list your subscription end date but DOES auto renew you with a clear no refund for any unused portion. Cannot delete YOUR credit card information until you give them another. No easy to locate customer service line - safety issues!!! Less than a start deserved. They are shameful and classless.
Business response:
Thank you so much for your feedback; we really appreciate your sharing your experience with us. I'm very sorry that you had a negative experience with the site.We offer a Basic Membership option so that our members can browse the site and view the profiles of caregivers in their area before making a financial commitment. We want to make sure that you get a chance to see if there are qualified candidates first.To ensure the safety of our community and to support our efforts in providing you a high quality service, you will ne... read more
when I logged in (don't even remember opening an account) there was a name associated with the account that was not my name, but no problem for them because they sure took my money! I was looking for a house cleaner in a short window of time. I wrote to at least 6 house cleaners but within 2 days, I heard nothing. I tried the chat and after I waded thru stupid questions, a person came on the chat and she addressed me. I tried to answer her but there was NO place for me to write my question! In about a minute, the chat person... read more
Business response:
Hi *****, I'm sorry to hear you didn't have any luck with our service and you're having trouble reaching us. If your account was closed, it most likely means you do not meet our eligibility guidelines. If you paid for a subscription and were closed immediately after, the system most likely issued you a refund, however it does sometimes take up to a week to process through your bank. If you'd like for us to confirm the refund, please reach out to us through the contact us link at **********************************************... read more
There needs to be a negative review # for this scam company.They charged me without my agreement to charge, i fought the $89 charge with my credit card but the con's that they are, they showed my credit card company some sort of made up IT data, so i was stuck with being robbed by them. When i requested a refund, their ibot refused, was not helpful, nor was their support email, or phone person. So they may have in the end successfully stolen my $89 dollars, but they will lose much more than that because I nor anyone i come i... read more
Business response:
Hi ****, I'm so sorry to hear that you were not aware that our memberships auto renew until cancelled. This information is included on every upgrade page, as well as our billing confirmation and Terms of Use. If you'd like to discuss further, please reach out to us through the contact us link at ****************************************************; or through ******** messenger. Please include Reference Number REV-****** when you message.
Care.com has a 1.9 star rating with 807 reviews.
Care.com is open now. It will close at 6:00 p.m.