This profile has been claimed by the business owner or representative.
816 Congress Ave. # 800, Austin, TX, 78701, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Tue | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Wed | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Thu | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Fri | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Sat | Closed | |
| Sun | Closed |
Care.com is a scam. A family that treated me horribly and didnt pay me and I couldnt leave a review about them. That actually happened many times. Also, they take your money and wont send your messages with your phone number, most times. They have terrible customer service, never answers the phone, wont help you with Concerns that are their responsibility according to their website. Soft, wonderful caregivers that I know were banned from Care.com And caregivers are allowed to go on. You cant leave reviews about family she wo... read more
Business response:
I'm so sorry that you had a negative experience that made you think our site is not legitimate. I can assure you that the profiles on our site are real and we've had many happy members make great connections using our service.I understand you're concerned because your contact information was removed from the message you sent to the family. To promote safe hiring, we encourage you to communicate onsite as much as possible, so we keep contact information private in the initial messaging. It will be visible in any follow-up mes... read more
Absolutely horrific customer service. Continued to charge me after I cancelled my account and refuses to credit it back because it is not their "policy" to offer any credits! THIEVES!
Business response:
Hello, I apologize for your frustration and I'm so sorryto hear that you were not aware that our memberships auto renew until cancelled. This informationis includedon everyupgrade page, as well as ourbilling confirmation and Terms of Use. If you'd like to discuss further, please reach out to us through the contact us link at******************************************************************** Facebookmessenger. Please includeReference Number ******************** you message. Thank you!
I am deeply disappointed with Care.com. I've been using it for 10 years, since I was 18, and it's clear to me that the platform has become ****** focused on profit. They have introduced a paywall for families to simply see messages from caregivers, which didn't exist before. Additionally, nannies now have to pay to even use their accounts, which is unreasonable considering many job seekers are not in a financial position to afford this upfront. Paying for a background check makes sense once hired and financially able, but th... read more
Business response:
I'm sorry to hear that you didn't have a positive experience with the site. For assistance, please reach out via our *********** contact us link at *********************************************** or ******** Messenger. Include Reference Number REV-****** when you message. Deleting and reinstalling the latest version of the app may also be helpful.
If I could give care.com ZERO stars, I would! Parents and caregivers beware! Used care religiously for most of my work in the 14 years of being a nanny. Never had any issues, and even paid when they started to make you pay for your profile because I loved them. Recently I needed a new job, so I signed up for care. Got my profile approved, followed THEIR little questions to set up my profile instead of write my own, set up my availability and even paid for the care check for $4.99 and started my free month of paying monthly. ... read more
Business response:
Thank you for your feedback and we are very sorry for any inconvenience. If your account was closed, it most likely means you do not meet our eligibility guidelines. If you paid for a subscription and were closed immediately after, the system most likely issued you a refund, however it does sometimes take up to a week to process through your bank. If you'd like for us to confirm the refund, please reach out to us through the contact us link at***********************************************, give us a call via the phone numbe... read more
I questioned how many of their public facing advertisements from alleged families seeking help were actual paying customers, and they falsely reported 100% (in an online chat forum) after I had received this statment in an email from them: "In addition, the status notification of "isnt actively hiring" that your seeing within your ************** is confirmation that the member you applied to is not currently Premium. Which means that they are not currently able to start the interview process to actively hire a caregiver. Ple... read more
Business response:
Hello, I am so sorry for your frustration, and I am happy to address your concerns. First, I want to note that we have a free membership option and a paid membership option for members who are searching for care. The free membership allows members to browse the site and view the profiles of caregivers in their area before making a financial commitment. We do require a paid Premium Membership if members would like to begin the screening process (contacting caregivers to schedule interviews, requesting background checks, or ch... read more
I've had a profile on Care.com since 2014 and I'm watching them go downhill. It is as though they have only three people working out the problems on their website. Recommendations - They have 1.5 of my 10 recommendations on the phone app and 8 on the computer platform (the newest two aren't even listed and one needs to be moved to another category).Profile Services Categories - Because I started on Care.com as a pet caregiver, I've been told I cannot drop it from my profile nor is Care able to cease from sending me pet care ... read more
Business response:
***** so much for your feedback and I apologize for your frustration. Please be assured that our IT team is aware of the issue with the Reviews feature and is working hard to resolve it as quickly as possible. I also want to note that, although it is not possible to remove a service profile from an account, we do offer the option to hide a profile so it doesn't appear in search results on the site and so that the caregiver will not receive job alert emails for this service category. Please check out this article on our Help ... read more
Care.com charges caregivers a fee in order to complete a care check background check however they do nothing to ensure the safety of their caregivers by doing any type of checks on the people seeking care services. Care.com also allows any and everyone to come on their site to post a review irregardless of what the actual situation is. You can decline a job because you can't agree to terms and someone can go on care.com and write a bad review saying they hired you and you "no-showed/no-called." I interviewed with a lady who ... read more
Business response:
Thank you for your feedback, and we apologize that you didnt have a positive experience using our site. Additionally, please be assured that the safety and security of every member is very important to us and we have internal security checks for all members of the site. You can easily report another member in any message you had with them through the site. Simply go to a message string with the member and on the right side of the page you will see a phone icon, a heart and three dots. Click on the three dots and you will the... read more
totally wasted my time and money , one person even brought a non English speaking person and said she can vouch for her even if she isnt a service provider on care which was scary what kind of an agency is this and they have an auto renewal policy u cant opt out of and recharged and when I call and tell the situation and ask for refund the next day they say they dont and give the run around and when asked to talk to supervisor they say they cant transfer as they dont know how and the supervisor can only send an email and can... read more
Business response:
Thank you for your feedback, and we apologize that you didnt have a positive experience using our site. I'm so sorry to hear that you were not aware that our memberships auto renew until cancelled. This information is included on every upgrade page, as well as our billing confirmation and Terms of Use. Please also noteCare.comis not an agency and does not employ the members on the site but instead we provide a place where employers and caregivers can hopefully find a match. Additionally, I would like to assure you that we do... read more
TOTAL SCAM!! Signed up and paid my money; THEN I read the reviews! What a DUMB?!?, Cancelled within 15 minutes, received email confirming cancellation, but cant get a refund. Again this is my fault. Do yourself a favor and stay far away from this company.
Business response:
I apologize for your frustration and would also like to thank you for your feedback; we really appreciate your sharing your experience with us. We'd be happy to try to assist if you want to reach out to us through the contact us link at *********************************************** or through ******** messenger. Please include Reference Number REV-****** when you message. Thank you.
Care.com has a 1.9 star rating with 807 reviews.
Care.com is open now. It will close at 6:00 p.m.